Media

01-08-2011
Nour Al-Sham, a new government-sponsored Islamic television channel, started broadcasting on the evening of Friday July 30th on both Arabsat and Nilesat satellites.
25-07-2011
In an additional sign of the growing crisis impacting Syria’s economy, Al-Iqtissadiya, a business weekly, and the first private sector publication to be licensed after the arrival to power of Syrian President Bashar al-Assad, announced that it would stop publishing during the whole month of Ramadan.
28-02-2011
Revenues from billboard advertising represented half of the net revenues of United Group, Syria’s largest media group, according to the company’s audited financial results.
14-02-2011
A new law issued by the Syrian President has removed a compulsory fee levied on the local media and hence reduced financial constraints on them.
14-12-2009
United Group has launched an English language daily, Baladna English.
22-02-2009
United Group, Syria's largest media firm, posted a 27 percent increase in its 2008 turnover.
12-05-2008
United Group, Syria’s largest private media firm, announced an increase in sales and profits in 2007.
30-12-2007
Dubai Media Incorporated (DMI) has announced that it would offer a grant of USD 8 million for the establishment of a state-of-the-art news centre in Damascus.
03-06-2007
United Group, Syria’s largest private media group, announced a sharp drop in its sales last year due to the exclusion from its accounts of Al Waseela's operations.
12-02-2007
Al-Thawra is the most popular among the three state-owned dailies in Syria, according to a poll conducted by Tishreen.
26-12-2006
Syria’s advertising market grew by half in the last five years according to data gathered from the Arab Advertising Organisation.
02-11-2006
Two private political dailies are reaching the stands in Syria for the first time in decades.
16-10-2006
Syrian soap operas have continued to occupy a large share of Arab screens during the month of Ramadan
18-03-2006
Syria's first free zone for media was officially launched on March 12, with the Information Ministry and head of the Syrian Free Zones revealing they had received 17 applications from private Syrian media companies to set up in the area of land on the ...
01-08-2005
The first Syrian privately owned satellite television channel, "Sham," which will present mainly social features and drama, with a limited scope for news and interviews, has started test broadcasting from Dubai in preparation to begin broadca...

Events

All Energy
Dama Rose Hotel
SME Support Fund
Damascus Chamber of Commerce